نشتی روغن ترانسفورماتورهای توزیع و قدرت مسئله ایست که بهره برداران ترانسفورماتور به کرات با آن روبرو می شوند. ایجاد ترک ونشتی در مخزن و رادیاتور معمولاً به دلایلی چون حمل و جابجائی نادرست، تنشهای حرارتی و رطوبتی بدلیل نصب ترانسفورماتور در فضای آزاد، اختلاف دمای روغن نسبت به دمای محیط (که حتی به ۶۰ درجه سانتیگراد نیز می رسد)، عمر نسبتاً طولانی ترانسفورماتور (متوسط ۳۰ تا ۴۰ سال) و حوادث حین بهره برداری و سرویس و نگهداری رخ می دهد. راه حل سنتی رفع نشتی روغن ترانسفورماتور جوشکاری محل نشتی می باشد. بدین ترتیب که ابتدا ترانسفورماتور را از مدار خارج نموده، روغن آنرا تخلیه کرده یا آنرا تحت خلاء نسبی قرار می دهند تا روغن به بیرون نشت نکند و سپس اقدام به جوشکاری محل نشتی می نمایند. این روش معایب ذیل را دارد:

  • سختی دسترسی به محل جوش بویژه در خصوص ترانسفورماتورهای توزیع نصب شده برروی تیر و ترانسفورماتورهای قدرت بزرگ
  • لزوم خروج ترانسفورماتور از شبکه
  • آسیب پذیری محل جوش در برابر خوردگی (با توجه به ازبین رفتن رنگ و پوششهای ضدخوردگی هنگام جوشکاری)
  • احتمال آتش گرفتن روغن ترانسفورماتور هنگام جوشکاری
پوشش رفع نشتی روغن الوند، توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه شرکت الوند توان انرژی تولید شده است که برای تعمیر و رفع نشتی مخازن فلزی محتوی روغن و مشتقات نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت بالا و چسبندگی خوب به سطوح فلزی آلوده به روغن از جمله ویژگیهای بارز این محصول می‌باشد. پوشش رفع نشتی روغن ترانسفورماتور از ترکیب پوشش اصلی با سخت کننده مخصوص حاصل می‌شود.
این پوشش با دو ترکیب متفاوت برای نشتی های ترانسفورماتور های توزیع و قدرت ساخته شده است به طوری که در مخازنی که فشار روغن زیاد بوده از ترکیب ویژه قدرت و در مخازنی که فشار روغن کم است از ترکیب ویژه توزیع استفاده میشود.

پوشش رفع نشتی روغن ترانسفورماتور در سال ۱۳۹۰ در شرکت ایران ترانسفو ری مورد آزمونهای عملکردی و آزمایشگاهی قرار گرفت و پس از موفقیت آمیز بودن آزمونها، به شرکتهای بهره بردار ترانسفورماتور معرفی گردید. این محصول تاکنون توسط ۱۲۰ شرکت خریداری و مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین این پوشش از لحاظ کیفی و عملکردی مورد تائید سازمانها و شرکتهایی مانند: موسسه تحقیقات ترانسفورماتور ایران، برق منطقه ای سیستان و بلوچستان، نیروگاه منتظرقائم، نیروگاه رامین، توزیع نیروی برق نواحی استان تهران، توزیع نیروی برق استان قم، پتروشیمی فجر، سیمان کردستان، شرکت ارس صبا، شرکت ترانسفورماتور صنعت البرز و … قرار گرفته است.

 

خواهشمند است به تاریخ درج شده بر روی قوطی اصلی (قوطی فلزی) دقت فرمایید و سپس دستور العمل مربوطه را بر اساس همان تاریخ تولید دانلود فرمایید.

 

دانلود فایل مشخصات فنی و راهنمای استفاده از پوشش رفع نشتی (برای تاریخ تولید درج شده روی قوطی ۱۴۰۱/۰۸/۱۵)

 

دانلود فایل مشخصات فنی و راهنمای استفاده از پوشش رفع نشتی (برای تاریخ تولید درج شده روی قوطی ۱۴۰۰/۰۳/۰۶)

 

دانلود فایل تاییدیه های صادره از شرکتهای خریدار

 

دانلود فایل فهرست فروش در ایران